27 Nisan 2023 Perşembe

Bütün Yardım Kuruluşları SYDV Bütünleşik Yardım Sistemi'ne Entegre Edilmelidir


Bütünleşik Sosyal Yardım Sistemi, Sosyal Yardimlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından kullanılan, sosyal yardım alanların aldıkları yardımların işlenmesi ve kayıt altına alınması için kullanılan bir sistemdir. Sisteme kaydedilen bilgiler, yardım talebinde bulunan kişinin kimlik bilgileri, ailesinin durumu, gelir düzeyi, yardım türü, daha önce aldığı tüm yardım ve destekler gibi detayları içerir. Yardımların kayıt altına alınmasını sağlamaktadır.

Bu sayede, sosyal yardım faaliyetleri daha etkin bir şekilde yürütüp ve sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları, yardım alan kişilerin ihtiyaçlarını daha doğru bir şekilde tespit edebilirler. Ayrıca, sisteme kaydedilen veriler sayesinde yardım alanların durumları takip edilerek, onlara daha fazla veya daha az yardım yapılması gerektiği konusunda kararlar alınabilir.

Bütünleşik Sosyal Yardım Sistemi, sosyal yardım faaliyetlerinin daha şeffaf ve verimli bir şekilde yürütülmesine yardımcı olur. Sistem üzerinden kaydedilen verilerin doğru ve güncel olması, yardım alanların haklarının korunması ve adil bir şekilde yardım alabilmeleri için oldukça önemlidir. 

Bütünleşik Yardım Sistemi gibi güzel bir uygulama varken, Türkiye'deki tüm yardımların kayıt altına alınması daha adil bir yardım düzeninin oluşturulması için elzemdir ve STK'lar mutlaka bu sisteme dahil edilmelidir.


Bu bağlamda, STK'ların Bütünleşik Sosyal Yardım Sistemi'ne entegre edilmesi için birkaç adım atılabilir:

İletişim ve İşbirliği: İlk adım, STK'ların Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları (SYDV) ve diğer ilgili kurumlarla iletişim kurarak işbirliği yapmalarıdır. SYDV'lar ve STK'lar, Bütünleşik Sosyal Yardım Sistemi'ni nasıl kullanacakları, hangi durumlarda yardım talebinde bulunabilecekleri ve hangi tür yardımların sunulduğu hakkında birlikte çalışarak bilgi paylaşımında bulunabilirler.

Eğitimler: SYDV'lar STK'lara sistem kullanımı ile ilgili eğitimler verebilir. Bu eğitimlerde, STK'lar sisteme nasıl kayıt olacakları, yardım taleplerini nasıl gönderecekleri ve sistem üzerinde nasıl raporlama yapacakları hakkında bilgilendirilebilirler.

Özel Hesaplar: SYDV'lar, STK'ların Bütünleşik Sosyal Yardım Sistemi'ne entegre olabilmesi için özel hesaplar açabilirler. Bu hesaplar üzerinden STK'lar, yardım taleplerini sisteme iletebilirler.

Veri Paylaşımı: STK'ların sistem üzerindeki faaliyetleri takip edilebilir ve bu faaliyetlerinverileri de paylaşılabilir. Böylece, SYDV'lar STK'ların faaliyetlerini gözlemleyerek, yardım alan kişilerin ihtiyaçlarını daha iyi tespit edebilir ve daha etkili bir şekilde yardım sağlayabilirler.


Sonuç olarak, STK'ların Bütünleşik Sosyal Yardım Sistemi'ne entegre edilmesi, hem yardım alanların ihtiyaçlarının daha iyi tespit edilmesine hem de yardım faaliyetlerinin daha etkili bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayabilir. Bu nedenle, SYDV'lar ve STK'lar arasındaki iletişim ve işbirliği, sistemin daha başarılı bir şekilde kullanılmasına yardımcı olacak, mükerrer yardımların onu kesilecek ve yardımlar daha adaletli dağıtılacağı için daha çok kişiye ulaştırılma sansı olacaktır.


Nevzat CAN


Etiketler: , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa