15 Mart 2022 Salı

Game in Game an eTwinning Project

 

 
                                OYUN
İÇİNDE OYUN PROJESİ 



       
                                       GAME İN GAME



PROJE KURUCULARI: NEVİN KARDAŞ, GAMZE
DURMUŞ



PROJE ORTAKLARI: ZUHAL AKYAZI, SEDEF DURMUŞ, FERDA IŞIK,KADER GÜÇLÜ
SULHAN,DİLEK TAYMAZ,BÜNYAMİN TOPRAK,SABİRA ABDULLA,YEGANE NAĞİYEVA,ROHAT DÜNYA
POLAT



NEDEN OYUN İLE ÖĞRETİM?



                Oyunun zihinsel
gelişime en önemli etkisi öğrenmedir. Çocuk oyunda her çeşit kavramı ve nesneyi
tanıyarak, kullanma özelliği kazanır. Biz de kazandırmak istediklerimizi
hissettirmeden , yormadan ve bıktırmadan oyunun içinde bir oyuna gizleyerek
vermeye çalıştık. Derste olmak yerine kendini oyunda olmak olarak görmesini
sağlamak istedik. Bu öğrenme, zihinde bir bilgi birikimi ve çalışma açısından
gelişmedir. Bu ayrıca dil gelişimini de beraberinde getirmektedir. Oyun
içerisinde çocuk sürekli olarak zihinsel faaliyet içerisindedir. Çünkü yeni
kavramları ve nesneleri tanıma ve kullanmayı öğrenir ve mukayese eder.



Piaget, oyunla bilişsel gelişim arasında yakın bir
ilişki olduğunu ve oyunun çocuğun algısal gelişiminde rolü
bulunduğunu savunmaktadır. Piaget' ye göre, oyun hayatın
daha sonraki dönemlerinde kullanılabilecek yaratıcı bir hayalcilik zemini
oluşturmaktadır.



Ayrıca
projemizi oyun içinde oyun tekniğini kullanarak iç içe geçmiş birbirinden ayrı
ama birbirine bağlı oyunlar halinde geliştirdik.



Gerek çocukların gerekse yetişmiş insanların, eğitim ve
öğretim sırasında dikkatlerini uzunca süre dağıtmadan muhafaza etmeleri oldukça
zordur. İnsanlar bir süre sonra sıkılırlar ve dikkatleri dağılır. Bu da kalıcı
bir şekilde algılamayı ve öğrenmeyi engeller, özellikle ilk ve orta öğretimdeki
çocukların dikkat süreleri daha kısadır. Oyunla öğrenmenin faydalarından
biriside, dikkati yoğunlaştırma kalitesidir. Oyunlar, öğrencileri pasif
durumdan aktif duruma geçirmeleri sebebiyle dikkati, diğer öğrenme tekniklerine
göre daha fazla sağlarlar. (OYUN VE EĞİTİM, 2010)



 



    HEDEFLERİMİZ



1.Oyun Kutularımıza sadece oyunu değil hayatı ve kazanımları da gizleyerek



 yeni  
öğrenmeler gerçekleştirmek



2.Öğrencilerin zihinsel gelişimine katkı sağlamak.



3.Yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak.



4.Psiko-motor becerilerini ortaya çıkarmak.



5.Derslerdeki dikkat sürelerini arttırmak.



6.Büyük-küçük kaslarını geliştirmek.



7.Oyun içinde oyun tiyatro tekniğini eğitime uyarlamak



8.Kazanma-kaybetme duygularını fark ettirmek.



9.Özgüvenlerini arttırmak.



10.Matruşka mantığı ile birbirini doğuran kazanımlar ve oyunlar tasarlamak



11.Oyun esnasında yoğunlaşmasını ve konuyu daha iyi kavramasını sağlamak.



SONUÇLAR



1.Kendine güvenen bireyler oluştu.



2.Oyun esnasında dikkat süreleri arttı.



3.Yaratıcı düşünmeye özendirildi



4.Yarış esnasında kaybetme ve kazanma duygularını yaşayarak kazananı tebrik
etme davranışı ortaya kondu.



5.Kavrama düzeylerini artırmak



6.Farklı şehir ve ülkedeki akranları ile iletişim kurmaları sağlandı.



7.MATRUŞKA
MANTIĞI ile iç içe geçen birbirini etkileyen kutularda oyunlar öğrenildi.


Kaynakça



OYUN VE
EĞİTİM. (2010). https://modernwish.wordpress.com/2010/01/23/oyun-ve-egitim/.


 




PİAGET KURAMI OYUNLA ÖĞRENME(. (Piaget, 1962;
Vygotsky, 1966)












0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa